czwartek, 12 września 2013

Ziołowa bułka drożdżowa do odrywania

Drogie blogowiczki i mili goście...ziołowa  bułka drożdżowa do odrywania smakowała nie tylko moim gościom na grillu ale także wzbudziła apetyt i smaki u blogowiczek, dlatego podaję przepis i sposób wykonania
udokumentowany zdjęciami, ponieważ sam opis niewiele mówi...i zachęcam do wykonania specjału na spotkanie towarzyskie...






Bułka drożdżowa z ziołami do odrywania

Składniki
Ciasto:
3 szklanki mąki
2 jajka
1 łyżeczka płaska soli
2 łyżeczki cukru
7 gr. drożdży suchych  ( 1 opak) lub 20-25 gr.świeżych
6 dag masła
1/3 szkl.mleka
1/4 szkl.wody

Nadzienie:
Zioła: koperek zielony, pietruszka zielona, gałązki tymianku, oregano, estragonu, co jest dostępne, łącznie  spora garść ziól- drobno posiekać.
Czosnek; 3-4 ząbki przepuścić przez praskę.
Wszystko razem wymieszać z roztopionym masłem ( 2-3 łyżki masła) w rondelku.


Wykonanie:
1. W rondelku podgrzać mleko, roztopić w nim masło, ostudzić, a potem dodać wodę.

2. Mąkę wsypać do dużej miski, dodać jajka, sól, cukier ,  roztopione jw. masło i suche drożdże  lub  wyrośnięty zaczyn jeżeli były używane drożdże świeże. Wyrobić ciasto. Ciasto powinno być elastyczne. (Ja wyrabiam w thermomixie, ale można nawet mikserem ). Następnie przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, aż podwoi swoją objętość.

3. Rozwałkować ciasto na stolnicy na prostokąt o wielkości keksówki, w której będziemy piec ciasto.
Następnie prostokąt tniemy na 6 podłużnych pasków, z których każdy smarujemy ziołami, paski układamy jedne na drugim- strona ziołowa na górze.



4. Tak ułożone ciasto kroimy na 6 równych kwadratów.
     Kwadraty układamy pionowo w wyłożonej papierem do pieczenia, wysmarowanej tłuszczem, obsypanej bułka tartą  keksówce.
  



 
 
5. Następnie przykrywamy  ciasto ściereczką i odstawiamy jeszcze w cieple miejsce do wyrośnięcia.

 Ja ostatnio nie miałam czasu i takie wstawiłam do piekarnika, ale i tak wyrosło, tyle, ze mniej.
 
Pieczemy w temp. 170-180 stopni ok 35 - 40 minut ( piekarnik elektryczny)do uzyskania ładnego złotego koloru.
 

  Ciasto jest pyszne na ciepło i na zimno nawet na drugi dzień, każdy odrywa sobie kęs i wyrywamy sobie nawzajem:)))  Polecam- myślę, że dodatki ziołowe można modyfikować na swój sposób...





34 komentarze:

  1. Gratulacje. Właśnie dostałam ślinotoku :D

    OdpowiedzUsuń
  2. super wygląda, ależ jestem głodna :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Reasumując musicie wypróbować przepis:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje za przepis, w sobotę będzie wielkie pieczenie, dam znać jak wyszło :)
    Pozdrawiam Monika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki kochana!
    ...co tu dużo pisać, będę próbować!
    Nieco przypomina mi to wyglądem takie ciasto z cynamonem, ostatnio robiłam...
    ...ale taka buła to naprawdę jest hicior na jakieś grillowanie, albo inną imprezę rodzinną....
    Dziękuję Ci bardzo jeszcze raz! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam sie na przyszłośc i udanych wypieków, pozdrawiam:))

      Usuń
  6. Az mi slinka pociekla, jak to czytalam. Jestem w pracy, ale zaraz po powrocie mialam piec chleb , to upieke i te babke. Moj maz uwielbia takie co nieco do podgryzania. dzieki za przepis. Pozdrawiam Ania z Norwegi

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam kolejną Beatę,moją imienniczkę:)Znalazłam u Ani ten przepis i nie uwierzysz,nie miałam pomysłu na obiad,bo mam tylko uduszonego w ziołach kurczaka,jakos nie miałam ochoty na ziemniaczki a tu takie cudo.Poleciałam do kuchni i już mam moją wersję w piekarniku.A teraz przeglądam Twojego bloga,bo bardzo,bardzo ciekawy jest i chętnie będę do Ciebie wracała:)Zapraszam do siebie i na moje candy pełne szarości:http://smakzycia1.blogspot.com/2013/09/rocznicowe-candy.html.Może Ci sie spodoba u mnie.Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i ja! Dziękuję za odwiedziny i ruszam z rewizytą:))

      Usuń
  8. Wygląda cudnie i jutro robię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upiekłam, podałam dalej. Jest rewelacyjna. Teraz wypróbuję na słodko. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Dziękuję Beatko za przepis, już nie mogę się doczekać tego smaku...ach.....pochwalę się jak tylko upichcę to cudeńko:) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko znajdziesz czas wśród swoich zmagań to wypróbuj, pozdrawiam:))

      Usuń
  10. Dziękuję Beatko za przepis, już nie mogę się doczekać tego smaku...ach.....pochwalę się jak tylko upichcę to cudeńko:) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, jak smakowicie i domowo:) Przepis wypróbuję niebawem. Już nie mogę się doczekać, mniam, mniam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Zabieram przepis... na pewno sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. FAjnie, że chcecie próbować nowości, życze smacznego:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Wpadłam tu przypadkiem, a tu takie pyszności. Ciasto wygląda bardzo apetycznie. Muszę je wypróbować. dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ to wygląda smakowicie i kusząco. Muszę upiec koniecznie. Czuję, że to ziołowy hit będzie. Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  16. jak się na to patrzy, aż chce się zjeść. Jak się to czyta, wydaje się proste, ale jak znam siebie, potrafię to schrzanić :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Oczywiście przepis jest super - już mam wypróbowany ;)
    Dziękuję Ci za Niego nie ma to jak szybkie smaczne jedzonko :D
    Zapraszam do siebie http://xymciadm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Wczoraj robiłam bułę według Twojego przepisu - rzeczywiście pyszna wychodzi, aż ciężko się od jedzenia oderwać;) Na podgryzanie do filmu idealna, tylko wtedy szybko znika. Bardzo dziękuję za przepis, bo na pewno jeszcze będę z niego korzystać:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudna bułeczka,,, mam ochotę zrobić,,, na słodko rownież ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam..A z czym na słodko się robi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Np. z cynamonem, z rodzynkami i żurawiną, chyba można eksperymentować:)) udanych wypieków:)

      Usuń
  21. wspaniały opis ze zdjęciami.dzięki za przepis akurat zajadamy się

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...