wtorek, 9 lipca 2013

....lawendowe szyszki

......tak pięknie wyglądała moja młoda lawenda na rabatce, ale niestety przyszedł i na nią czas, a mianowicie postanowiłam zrobić
lawendowe szyszki zapachowe.......
 



jak widać na załączonym obrazku, są bardzo efektowne, a jak pachnąąąąą..



 
 
 
dla wszystkich, którzy mnie odwiedzają zaprezentuję jak wykonać takie cudeńka, a mianowicie;
 
 
Materiały;
 
 
22 gałązki lawendy jak najdłuższe
 
1 m wstążeczki wąskiej satynowej
 
szpilki, nożyczki i chęci
 
 



 
 
Przygotowujemy 22 gałązki lawendy i wiążemy mocno pod kwiatami

 
 
z jednej strony zostawiamy dłuższą wstążeczkę ok 80 cm
 
 
następnie delikatnie naginamy łodyżki w stronę kwiatów
 
 

 
 
gdy już mamy przygięte wszystkie łodyżki , delikatnie i lekko uciskamy przeciągamy wstążeczkę do samej góry ( na czubek szyszki)
i zaczynamy ją przeplatać



 
Uwaga! przeplatamy pomiędzy dwoma łodyżkami przekładając wstążeczkę raz pod spodem łodyżek,
a raz na wierzchu
 
 
tak przekładając dojdziemy do końca kwiatów
 
 
 
 
wtedy zaciskamy lub zawiązujemy mocno wstążeczkę, można wkłuć krótkie szpilki
 
 
a następnie obwiązujemy ozdobną kokardką
 
 
 
 
Szyszkę  można ułożyć na poduszkach, w szafie lub sprezentować drogiej przyjaciółce, co też ja sama zrobiłam :-)))
 



a pozostałe kwiaty i ogonki, których jest dosyć sporo wrzucamy do woreczków i ozdabiamy swoje pokoje.....;))
 
 

 





 
na koniec kilka fotek z sypialnii i życzenia powodzenia w tworzeniu szyszek:-)))
oraz buziaki dla wszystkich odwiedzających
 
 
 




 
 



 
 
 




16 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem,fantastyczny i bardzo efektowny pomysł.Dzięki za instrukcję,odżałuję swoją lawendę i do roboty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze mała uwaga, lawendę dobrze jest zerwać kilka godzin wczesniaj, aby gałązki były wiotkie i nie łamały się, udanej pracy!!

    OdpowiedzUsuń
  3. thanks for the great tutorial--i've not seen these before, but they are darling gifts:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł, na pewno skorzystam z Twojego przepisu na lawendowe szyszki, muszę tylko zdobyć lawendę !

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze.... Jakie to proste, a jakie efektowne.... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. takich szyszek z lawendy nie widziałam jeszcze ...zazwyczaj wszywałam je w poduszeczki lub dodawałam do kosmetyków ..w każdym razie super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. widziałam takie szyszki ale nie wiedziałam ja je zrobić teraz już wiem :) dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo żałuję, że lawenda już przekwitła. Może francuska jeszcze zakwitnie więc skorzystam z Twojego pomysłu.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hi Beata,

    How very pretty your lavender cones are! What a creative way to utilize the fragrant flowers. Thank you for the tutorial, too! Have a lovely day!

    Poppy

    OdpowiedzUsuń
  10. Wooow......fantastyczny kurs robienia tych szyszek. Skorzystam na 100%. Swietny bloog. ! Postanawiam zostac z Tobą na dłuuuuugo. Wiele inspiracji i dobrych pomysłów. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Beatko! dzisiaj zrobiłam pierwsze dwie szyszki wg.Twojego DIY :)) dzięki za jasne wyłożenie sprawy,jestem zachwycona :))

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja witam:) Trafiłam do Ciebie dzięki Ani:) Diy ciekawy i chyba nie taki trudny.Muszę spróbować.Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam!
    Świetny pomysł z tymi szyszkami! Może też kiedyś wykonam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna instrukcja, a ja właśnie się zastanawiałam jak takie coś zrobić ;)
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...