środa, 29 sierpnia 2018

Toile de Jouy

Witajcie:)

Zdałam sobie sprawę, że opowiadałam o remoncie a zdjęć po remoncie nie pokazałam. Dzisiaj kilka fotek z salonu po malowaniu i wymianie parkietu na gres. Stylizacja  z wykorzystaniem tkaniny Toile de Jouy.  
Nie wiem, czy wiecie, że te tkaniny przedstawiają  romantyczne sceny z życia arystokracji na dworze Marii Antoniny w Wersalu. Nazwa oznacza, że jest to płótno z Jouy, Motyw wymyślony przez farbiarza Christophe-Philippe Oberkampf w 1760 roku z miasteczka Jouy-en-Josas pod Wersalem. Produkował On jako pierwszy w Europie tkaniny drukowane.
Na tkaninach jest dużo motywów typu; potajemne schadzki kochanków, flirty, skradzione pocałunki, zaloty itp. Najlepiej materiał prezentuje sie na poduchach, obrusach, zasłonach lub całych zestawach dekoracyjnych. Ja uszyłam kilka dla siebie ale i na zamówienie. Zapraszam:)










 


Sielankowe motywy toile de Jouy,  często przedstawiają zabawy arystokratów przebranych za pasterzy i pasterki na dworze Marii Antoniny, jednak mają w sobie wiele uroku i elegancji, to kilka w mojej sypialni:)





 A tutaj już design w stylu retro, moje  wiekowe książki i stare pocztówki, niektóre nawet ocenzurowane z lat 20-tych i oryginalny francuski kałamarz z wizerunkiem Św.Teresy.
Pod lustrem na środku antyk talerz sygnowany, z czasów przedwojennych.







  



 



 Tak wyglądało zrywanie parkietu i układanie nowej podłogi z płytki gresowej. 
 

  


Dla cierpliwych bukiet pomponowych georginii z mojego ogrodu, który Wam się bardzo podobał, ogromnie mnie wzruszyła ilość tak życzliwych komentarzy i dyskusji, ale na pewno tak jak ja kochacie ogrody pełne kwiatów i innych uroczych drobiazgów.
Pozdrawiam Was jeszcze gorąco i słonecznie tego lata~~~~~~~~Beata







26 komentarzy:

  1. Przeuroczy styl retro, same perełki... Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ nastrojowo, można poczuć się jak w innym świecie. Bardzo pięknie. Cudowne meble i dodatki. Tkaniny są zjawiskowe. Naprawdę pięknie, ciekawie i jest bardzo przyjemnie. :)

    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten motyw. Pięknie się prezentuje.
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne fotografie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, jak pięknie. Prześliczne poduchy. Nie miałam pojęcia o istnieniu takiego materiału. Daliowe pomponiki cudne. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wzór materiału bardzo ciekawy, delikatny. Świetnie poszyłaś poduchy, narzuty i inne. Bardzo mi sie podoba u Ciebie. Szkoda tylko, że pozbyłaś się parkietu. Drewno to ciepło, które idealnie pasowało do wystroju wnętrza. To tylko moje odczucie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW!How pretty and inspiring!I loved each detail,so romantic!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo klimatycznie po remoncie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastycznie to zrobiłaś, tkanina piękna. Uwielbiam Twoje klimaty Beatko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoje mieszkanie po remoncie jest urocze i bardzo eleganckie:)))na pewno przyjemnie się mieszka i wypoczywa:))poduszki są fantastyczne,uwielbiam te motywy:))mam ich trochę na porcelanie i zbieram też biało niebieskie figurki:))))zauroczył mnie u Ciebie piękny stary wózek i retro kącik:)))mam nadzieję że pokażesz resztę swojego domku:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz fajne pomysły w tworzeniu stylizacji,zawsze są piękne,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ten motyw w każdym kolorze. Podłoga wygląda pieknie. Buziaki ślę :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Klimatyczne wnętrze. Toile de Jouy jakoś tak mi się zakodowało w kolorze niebieskim. Lubię ten motyw, choć to nie do końca "moja bajka".
    Zazdroszczę drobiazgów z duszą i charakterem. A także umiejętności ich wkomponowania w otoczenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Beatko... trochę mnie tutaj nie było...ale widzę u Ciebie zmiany, no bardzo romantycznie...Uwierz, ale dzisiaj też myślałam i tej tkaninie, jest bardzo ładna, ale i ładnie też kosztuje, a ja tego trochę potrzebuję...cóż pozostanę przy zakupie gładkich, a te pozostaną w moich marzeniach, które może kiedyś zrealizuję...
    Buziaki, Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ romantycznie:) Przepięknie:) Dekoracje zachwycające:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Beaciu, jak ty masz romantycznie, jakbym się podniosła w inne czasy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przecudne prace i ładnie udekorowane pokoje.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ślicznie to wszystko wygląda!!! Udany remont!

    OdpowiedzUsuń
  19. Kochana przepiękne klimaty!!!Wspaniałe dekoracje!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie odmienione mieszkanko! Świetny klimat w nim tworzysz, zawsze coś wyjątkowego wymyślisz i pozwalasz się inspirować.
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Beatko, byłam tak blisko... Mam nadzieję, że następnym razem uda nam się spotkać.
    Przepięknie wszytko urządziłaś.
    Jeszcze raz dziękuję za piękny prezent.
    Jak trochę złapię oddech, zadzwonię.
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  22. Beatko
    miałaś prześlicznie przed remontem a teraz urządziłaś Wasze mieszkanko z artystycznym smakiem i elegancją. Wszystkie dekoracje wykonane przez Ciebie są zachwycające.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie jest w Twoim salonie. Tkanina przepięknie pasuje w tym miejscu. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię te materiały - mam podobne tylko w kolorze niebieskim - wszystko pięknie u Ciebie wygląda - pozdrawiam Beatko serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. Nowa podłoga wygląda super. Ta tkanina dodaje wiele uroku i wspaniale komponuje się z podłogą i wystrojem. Pozdrawiam serdecznie Beatko !!

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...