niedziela, 29 października 2017

Jak nie kochać jesieni...

Witajcie:)

Jesień niby smutna, zatroskana, zimna, deszczowa...ale jakże barwna, soczysta i porywa nas jeszcze do ostatnich aranżacji,aby zachować jej piękno ukryte w owocach, warzywach, liściach i kwiatach....nie nastarczyłoby fotografować aby pokazać w pełni ten jesienny urok....dlatego ja zatrzymałam w tym roku te najbardziej urokliwe i smakowite , namacalne:))



Moje ogrodowe zacisze w nowej szacie....zazdrostki leżały kilka lat w szafie ale doczekały się iście ogólnopolskiej prezentacji....warto było:))











Zwykłe kruche ciasteczka do których dodałam kakao, imbir, anyż, wykroiłam okrągłym nożykiem listki i grzybki nabrały innego wyglądu i smaku....z kawą i konfiturą były wyborne....zachęcam do eksperymentowania😘










Ciasto z gruszkami, a w gruszkach bakalie piekę zawsze w sezonie 2-3 razy, jest efektowne i smakowite, jednak pracochłonne, więc na specjalne okazje:)




Po takich wysokokalorycznych deserach trzeba troszkę pospacerować....dlatego spacerek z pieskiem to jest to....mam nadzieję,że i Wy jesienne chwile zatrzymujecie nie tylko w kadrach...pozdrawiam i do następnego spotkania 💛Bea💛




JAK NIE KOCHAĆ JESIENI...

Jak nie kochać jesieni, jej babiego lata,
Liści niesionych wiatrem, w rytm deszczu tańczących.
Ptaków, co przed podróżą na drzewach usiadły,
Czekając na swych braci, za morze lecących.

Jak nie kochać jesieni, jej barw purpurowych,
Szarych, żółtych, czerwonych, srebrnych, szczerozłotych.
Gdy białą mgłą otuli zachodzący księżyc,
Kojąc w twym słabym sercu, codzienne zgryzoty.

Jak nie kochać jesieni, smutnej, zatroskanej,
Pełnej tęsknoty za tym, co już nie powróci.
Chryzantemy pobieli, dla tych, których nie ma.
Szronem łąki maluje, ukoi, zasmuci.

Jak nie kochać jesieni, siostry listopada,
Tego, co królowanie blaskiem świec rozpocznie.
I w swoim majestacie uczy nas pokory.
Bez słowa na cmentarze wzywa nas corocznie. 

Tadeusz Wywrocki
poeta, kompozytor,muzyk, aranżer, którego miałam zaszczyt poznać i kilka lat pracować

56 komentarzy:

  1. Twoja jesień jest piękna i kolorowa :) Taką lubię, ale taką jaką mam dzisiaj za oknem to niecierpię :(.
    Ciasteczkowe listki są świetne :) Jesienna aranżacja werandy bardzo mi sie podoba !
    Ostatnie zdjęcie jest the best !!!!
    Pozdrawiam ciepło i niedzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, kto lubi taką zawieruchę....brrr, u nas tez wieje, dziekuję za miłę słowa kochana:)

      Usuń
  2. Piękny wiersz. Jesień też może być piękna, ale w tym roku nie jest. Przynajmniej u mnie, więc z przyjemnością obejrzałam Twoje zdjęcia. Bardzo podoba mi sie kamionkowa kaczka z pierwszego zdjęcia. pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu, ta kaczka tez mnie kiedys zauroczyła,często podaje w niej pieczoną na niedzielny obiad:))Pozdrówka:)

      Usuń
  3. Beatko
    jesień u Ciebie jest cudna. A gruszki z bakaliami i ciasto z gruszkami wyglądają niezwykle smakowicie. Ciasteczka z listkami bardzo pomysłowe. A ta "laseczka" z ostatniego zdjęcia jest fantastyczna!!!!!!!!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Luciu za miły komplement, takie moje incognito:)) Deseery można próbować i smakować:))

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia, urokliwe zakątki, śliczne dekoracje! Oswoiłaś jesień :). Desery wyglądają fantastycznie, ciast raczej unikam, ale te gruszki z bakaliami bardzo mnie zainspirowały, spróbuję zrobić coś podobnego :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziekuję, a gruszki proponuje przygotowac z bakaliami ,nie obierac i zapiec owinietę folia aluminiową w piekarniku...zawsze to mniej kalorii....dziekuje za przemiły komentarz:)

      Usuń
  5. Co za fantastyczny klimat. Jeśli mogłabym w takim wnętrzu spędzać jesień to nie mogłabym się jej doczekać. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo jak miło....a jakos tak sie mi układa pod wpływem jesieni:))Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Te ciacho wygląda przepysznie:)A ta kaczka - pojemnik skradła moje serce:)
    ściskam cieplutko

    PS. Dziękuje za telefon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nooo kaczka jest superowa, a ciasto musisz wypróbować...Pozdrawiam i całuski:))

      Usuń
  7. Nieustannie podziwiam Twoje "Ogrodowe zacisze". W jesiennej odsłonie wygląda ślicznie i bardzo przytulnie. Spodobało mi się ciasto z gruszkami!
    Miłego tygodnia Beatko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo za odwiedziny tak miłe, cieszę się ,że równiez moje ogrogowe co nieco podoba się Tobie:))

      Usuń
  8. Świetny pomysł z ciasteczkami :)
    U mnie wczoraj był zakaz wchodzenia do parków i lasów... Wraz z jesienią przyszły sztormy :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje wnętrze jest piękne, stylowe, folkowe. Wszystko jest dopasowane i oryginalne. A to ciasto rustykalne, to majstersztyk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło...dziekuje kochana, chetnie bym poczęstowała:))

      Usuń
  10. Uwielbiam Twoje aranżacje, zawsze są niezwykłe.
    A ciasteczka to dzieła sztuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło usłyszęc taką opinię od Ciebie Basiu...dziekuję pieknie i pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Świetne ciasto z gruszkami... I te ciasteczka. Super:-) Piękna Jesień u Ciebie:-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciastka w kształcie listków zachwycają i jak widać na ostatnim zdjęciu, pozwalają na zachowanie pięknej figury,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestes przemiła Iwonko, ale jak to nieraz bywa ..z tyłu liceum, z przodu muzeum, ale mam nadzieję,ze jeszcze nie:)) Pozdrawiam♥

      Usuń
  13. Nie lubię jesieni :( Muszę jednak przyznać, że u Ciebie jesień jest piękna :) Zazdrostki są śliczne, jak dobrze, że doczekały się swojej prezentacji :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdrostki przekładałam wielokrotnie z miejsca na miejsce tak mi było szkoda je wyrzucić...jednak warto chomikować:))

      Usuń
  14. Wspaniałe dekoracje!!! Smakowicie wyglądają Twoje wypieki :) Właśnie zajadam się gruszką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego Agnieszko i ciesze sie ,że zajrzałaś mimo tylu projektów i kursów:))

      Usuń
  15. Chętnie zasiadłabym przy Twoim stole. Tyle rarytasów:)
    Cudna aranżacja i klimacik jak najbardziej dla mnie.
    Ślicznie to wszystko urządziłaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Marysiu bardzo to miłe z Twojej strony...zapraszam zawsze:)

      Usuń
  16. Przepiekne wnętrze stworzyłaś :) Bardzo przytulnie u Ciebie :) A słodkości rewelacyjne szczególnie te listki. Możesz podać przepis na te ciasteczka? Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo. Tosą zwykłe kruche ciasteczka;0,5 kg maki,25 dag margaryny, 15 dag cukru,2 żóltka+1 jajko. Ciasto zagniotłam i podzieliłam na 4 części dodając do 1-poł łyżeczki kurkumy2-anyż,3-cynamon,4-kakao. schłodziłam w lodówce, potem okrągłym nozykiem wykrawałam listki i grzybki według uznania gdyzw marketach nie znalazłam takich foremek. Z tej porcji wychodzi 4 duze blachy ciasteczek. Odłózczęśc do woreczk i do puszki po jakims czasie skruszeja...smacznego i daj znać czy sie udały.:))

      Usuń
    2. Bardzo Ci dziękuję :) Podział na te części z różnymi dodatkami jest super :))))
      Na pewno dam znać :D
      buziaki :D

      Usuń
    3. Zrobiłam podobny z przepisu bratowej ale kiedy zabraknie mi dodatkowych składników to zrobie twój :))) Niewiele się róznią wskaładzie. Bardzo Ci dziekuję za przepis.
      pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Beatko , piękny jesienny nastrój stworzyłaś w domu . Wszystkie zakątki przecudne , a ciasto z gruszkami robi duże wrażenie !!! Pozdrawiam cieplutko , i jeszcze jedno masz super figurkę. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MArysiu...dziekuje bardzo za komplementy...trzeba troszkę kalorii,żeby sie zaokrąglic tu i ówdzie:))

      Usuń
  18. Zdjęcia są piękne, ukazują wspaniały swojski klimat.

    OdpowiedzUsuń
  19. Klimatycznie, niezwykle, prawie czuć te wszystkie zapachy!

    OdpowiedzUsuń
  20. Choć nie przepadam za jesienią, to muszę przyznać, że u Ciebie ta pora roku jest cudna! Piękne ozdoby i apetyczne słodkości. Szczególnie ciasto z wypełnionymi bakaliami gruchami.

    OdpowiedzUsuń
  21. Urocza sielanka na Twoim blogu! Urocze zdjęcia, pyszności z kawką, tylko przycupnąć, poczęstować się łakociem i rozmarzyć na całego. Klimat sielski-anielski, o jakim marzę od jakiegoś czasu. Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Miło musi być u Ciebie w czasie popołudniowej kawki!

    OdpowiedzUsuń
  23. Kochana i znowu jestem oczarowana Twoimi wspaniałymi,jesiennymi klimatami!!! Przepiękne zdjęcia!!! A wypieki wyglądają smakowicie!!! Cieplutko pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo urokliwie w Twoim ogrodowym zaciszu:) Wypieki niesamowicie smakowite:) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Oj jakie pyszności! I jakie kolory! To ciasto z gruszkami to mistrzostwo świata! Może uda mi się "wyciągnąć" na nie przepis ;) ? Kawałeczek takiej słodyczy z pyszną kawką i klimatycznym, jesiennym wierszem w tle...bajka...
    Pozdrawiam cieplutko!
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę sie częstować:)) Przepis na moje ciasto jest podobny jak na muffiny, troche za cięzki może znajdziesz jakis lekki...dziekuję za odwiedzinki:)

      Usuń
  26. U Ciebie Beatko zawsze jest nastrojowo, tak ciepło, a to ciasto z gruszkami musi być przepyszne! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  27. Klimatycznie i nastrnastrojowo w pięknych kolorach.Sliczne zdjęcia.Ciasta takiego jeszcze nie jadlam.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Przeczytałam Twój post przy kawie... Dobrze, że miałam cynamonowe ciasteczko, bo bez niego na widok Twoich wypieków zaśliniłabym klawiaturę. ;) Piękny masz ten ogrodowy zakątek. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...