艣roda, 13 wrze艣nia 2017

Hortensje mon amour i pranie Frani


Kochane 馃挅

Bardzo dzi臋kuj臋, 偶e tak du偶o Was ostatnio u mnie by艂o, wymieni艂y艣my swoje my艣li, spostrze偶enia, tak duzo przemi艂ych komentarzy, na kt贸re lubi臋 odpowiada膰, a jak mi si臋 nie uda to robi臋 to na Waszych blogach. Do wielu z Was mam ogromny sentyment bo spotykamy si臋 wirtualnie ju偶 kilka lat i jest to chyba sentyment odwzajemniony.
Zauwa偶y艂am jednak, 偶e w ubieg艂ych latach chyba wi臋cej si臋 komentowa艂o, teraz w dobie instagramu i pinterestu, gdzie wrzuca si臋 tylko fotki, ta wymiana zda艅 zanika....ja tam wol臋 blog, gdzie mo偶na chocia偶 kilka s艂贸w  skrobn膮膰...u siebie i u Was.




Hortensja moja ulubiona Anabelle, odwdzi臋cza si臋 kwiatami ale i tak za ma艂o jak na moje potrzeby, w tym roku wycygani艂am jeszcze od dw贸ch kole偶anek....dlatego musz臋 j膮 chyba rozsadzi膰. Kupi艂am te偶 dwie ma艂e sadzonki hortensji pinky vinky i limelight.
R贸偶owa ju偶 3 rok nie kwitnie, a na niebiesk膮 nawet si臋 nie porywam, bo pewnie te偶 by艂aby pora偶ka馃槙













U艂o偶y艂am bukiety w koszu, wazonie, zrobi艂am wianek dla kole偶anki oryginalny i dla siebie z zatrwianem.






W altanie straszy艂y takie przewody elektryczne, wi臋c m贸j M. m贸wi zr贸b girland臋....i wysz艂a palma:))   Nie mam ci膮gle pomys艂u jak zamaskowa膰 te kable??? Mo偶e co艣 mi podpowiecie:)

 




Mo偶e jeszcze pami臋tacie moj膮 kul臋 z hortensji i suszonych kwiat贸w , kt贸r膮 zrobi艂am 2 lata temu...nadal j膮 mam.




W sobot臋, pi臋kn膮 i s艂oneczn膮 "zrobi艂am pranie" w pralce Frani....chocia偶 jak wida膰 ta nazywa si臋 inaczej...no ale c贸偶 i tak dobrze, 偶e mam w czym pra膰 馃憤
Pralk臋 przytarga艂am z odleg艂ej o 50 km miejscowo艣ci, z piwnicy te艣ciowej mojej kole偶anki....ponadto jeszcze 2 krzes艂a, lamp臋 z aba偶urem, wysok膮 szafk臋 na doniczki, kt贸ra stoi przy altanie ( poprzedni post) 2 sto艂y .....ale nie zmie艣ci艂 si臋 fantastyczny st贸艂 z p贸艂k膮 pod spodem i bardzo tego 偶a艂uj臋 馃槖 na pewno doskonale to rozumiecie:)



  















Dzisiaj na koniec co艣 dla ducha tym razem....czytam troch臋 mniej tego lata, ale zawsze co艣 tam mam do poduszki:))


Bardzo lubi臋 tego autora, przeczyta艂am juz kilka jego ksi膮偶ek, ta znowu jest niesamowicie tajemnicza i zaskakuj膮ca, musz臋 przyzna膰, 偶e pisarz ma niezwyk艂膮 wyobra藕ni臋, z powodu kt贸rej momentami nie wiem gdzie si臋 znajduj臋 czytaj膮c jego ksi膮偶ki....co艣 tu pachnie filozofi膮.... 



To 偶aden romans czy bana艂...T膭 KSI膭呕K臉 powinien przeczyta膰 KA呕DY kogo  chocia偶by w najmniejszym stopniu interesuje, niepokoi czy dotyka obecna sytuacja na 艣wiecie, zw艂aszcza na Bliskim Wschodzie i Zatoce Perskiej co odzwierciedla si臋 w szerokim stopniu w Europie...czytam na ten temat wiele, ale ta ksi膮偶ka zn贸w mi otworzy艂a oczy i jestem przera偶ona tym o czym si臋 dowiedzia艂am, zw艂aszcza je艣li chodzi o kobiety i dzieci....POLECAM!!!!


I kolejna ksi膮偶ka Szymona Ho艂owni, mojego ulubionego publicysty i pozytywnego cz艂owieka czynu, kt贸ra przedstawia przykazania i b艂ogos艂awie艅stwa w innym wymiarze, ale jak偶e przyst臋pnym i ludzkim. Ponadto mo偶e nas ukierunkowa膰 jak racjonalnie i z sensem dokonywa膰 zakup贸w, wydawa膰 w艂asne pieni膮dze i wspiera膰 potrzebuj膮cych...jak ja si臋 ciesz臋, 偶e od paru lat kupuj臋 w艂a艣nie "Muszyniank臋" i "Majonez kielecki"....ale dlaczego przekonajcie si臋 sami:)

Ko艅cz臋 moje dzisiejsze wywody...zapraszam serdecznie i ca艂uski dla Was  馃拫 Bea
















43 komentarze:

  1. Ale cuda. Z pralki zosta艂a mi wy偶ymaczka, mia艂am Frani臋, ale ju偶 nie ma :( Je艣li dobrze pami臋tam, kto艣 z rodziny mia艂 艢wiatowida. Tary chyba ze trzy ocali艂am. A porz膮dny drewniany st贸艂 bardzo by mi si臋 przyda艂, oj bardzo. Piszesz, 偶e hortensje nie kwit艂y, niekt贸re kwitn膮 niestety na starych p臋dach, je艣li przemarzn膮 lub przytniesz, kwit艂y nie b臋d膮. Jest dosy膰 prosty spos贸b rozmna偶ania hortensji, przynajmniej wi臋kszo艣ci gatunk贸w. W czerwcu - lipcu uci膮膰 ga艂膮zk臋 i wsadzi膰 do wody, jak pu艣ci korzonki wtedy do doniczki. Pierwszy rok na zim臋 schowa膰 najlepiej do nieogrzewanego pomieszczenia. Ale s膮 osoby, kt贸re wtykaj膮 uci臋ty patyk w ziemi臋 i im si臋 przyjmuje. 呕a艂uj臋, 偶e w tym roku tego nie zrobi艂am, bo rok bardzo nadawa艂 si臋 do tego. Twoje dekoracje mnie oczarowa艂y, chyba musz臋 w jaki艣 suchy dzie艅 艣ci膮膰 kwiaty. Pozdrowionka.:)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. O widzisz to musz臋 w przysz艂ym roku tak rozmno偶y膰, albo na wiosn臋 rozsadzi膰...a pralka narazie stoi boj臋 si臋 偶eby mi z艂omiarze jacy艣 nie wynie艣li, oj mieli by co wynosi膰....Pozdrawiam Tereniu:)

      Usu艅
  2. Ale masz pi臋kne hortensje, i jakie cuda robisz z kwiat贸w. Mo偶e i ja pomy艣l臋, wianuszki s膮 艣liczne... A z t膮 frania ta ja te偶 ju偶 kiedy艣 swoj膮 kilka razy przepraszalam hihi. :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubi臋 robi膰 suche bukiety, co roku wychodzi mi co艣 nowego, innego, ale hortensje uwielbiam:))

      Usu艅
  3. Cudowne dekoracje. Takie, jakie kocham i niestety w tym roku nic nie zdo艂a艂am wykona膰.
    Jaka szkoda, 偶e moja Frania wyw臋drowa艂a kiedy艣 z domu. U Ciebie wygl膮da uroczo. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. No tak stare pralki, odkurzacze, kuchenki, wszystko teraz trudno odzyska膰...ale jeszcze s膮 jak wida膰 zagracone piwnice i strychy:)) Na dekoracje kwiatowe jeszcze masz czas:)

      Usu艅
  4. Pi臋kne kompozycje kwiatowe. Uwielbiam hortensje mam kilka w ogrodzie.Niebieska te偶 mam, ale niebieska by艂a tyljo przez rok :( w zesz艂ym roku kwit艂a na r贸偶owo, a w tym na fioletowo:)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje,偶e moje nowe dwie ,kt贸e sie przebarwiaja przetrwaja dlugie lata:)

      Usu艅
  5. Te偶 uwielbiam hortensje i wiem, 偶e nie wyhoduj臋 tej niebieskiej. Dlatego sadz臋 coraz wi臋cej bia艂ych odmian, kt贸re te偶 s膮 pi臋kne :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Podobno do niebieskiej jest specjalny p艂yn do podlewania:)POzdrawiam:)

      Usu艅
  6. Ale cudowne 艂upy!
    A hortensje kocham, a one mnie nie bardzo :-)

    OdpowiedzUsu艅
  7. Hortensja bedzie niebieska je艣li si臋 jej zapewni podlewanie odpowiednim p艂ynem, pod moj膮 wiecznie podcieka szambo s膮siad贸w!!! i po tych detergergentach jest pi臋knie niebieska!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. No w艂asnie podobno sk艂膮dnik jakis nadmanganian potasu barwi na niebiesko hortensje r贸zow膮:))

      Usu艅
  8. jejku pralka 艢witowit, jaka ona by艂a super. Najlepsza pralka pod s艂o艅cem. Towarzyszy艂a mi wiele lat.
    A zdj臋cia w pi臋knej aran偶acji, a偶 zat臋skni艂am za tamtymi czasami.
    Jako osoba pracuj膮ca w bran偶y elektrycznej, pomy艣la艂am, 偶e mog艂aby艣 ka偶dy przew贸d owin膮膰 czym艣 kolorowym lub owijk膮 spiraln膮. Mo偶na wtedy tyka膰 kwiaty, ga艂膮zki, mi臋dzy nie w zale偶no艣ci od nastroju, pory roku, 艣wi膮t. Chocia偶 kable na wierzchu i rury to modny styl industrialny.
    jak mi si臋 marzy popo艂udnie z Tob膮 przy kawie i rozmowie, ech..... i w艣r贸d twoich kwiat贸w.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Kochana, podobno silnik ma by膰 wyjety, ale z kablami pomysl臋, bo nie chc臋 jej chowa膰...nawet nie bardzo mam gdzie....a z ta kawa to i ja mam ochot臋 Elu:)))

      Usu艅
  9. Podziwiam Ci臋 za determinacj臋 z pralk膮. To偶 to trzeba zmieni膰 spos贸b my艣lenia, 偶eby zrobi膰 pranie w takim relikcie :-)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. No wiekszo艣c z nas tu obecnych ma indywidualny acz troche zwariowany spos贸b myslenia, Ty kochana tez sie zaliczasz do grona kreatywnie zakr臋conych:)) Pozdrawiam:)

      Usu艅
  10. Mi艂o mi go艣ci膰 na Twoim blogu :) Bardzo tu fajnie :)
    Uwielbiam hortensje. Mam w swoim ogr贸dku z 6 krzak贸w r贸偶owych i jedn膮 czerwon膮. Jak podlewam je nawozem do niebieskich hortensji robi膮 si臋 fioletowe. Uwielbiam je za to. Bardzo lubi臋 je te偶 suszy膰. W tym roku niestety s艂abo kwitn膮, ale co kilka lat si臋 to zdarza.
    Kable mo偶na by zamaskowa膰 maskownic膮 z drewna. U mnie zamaskowano w ten spos贸b rurki od centralnego w kuchni. Z pewno艣ci膮 b臋d臋 tu zagl膮da艂a :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Witam Cie Agnieszko serdecznie, mi艂o mi,偶e zago艣cisz na d艂u偶ej i 偶e znalaz艂a艣 tu tez swoje klimaty...hortensja to bardzo wdzi臋czny kwiat bo mozna go podziwiac ca艂y rok, jest prawie niezmieniona w zasuszonym stanie....kabel od pralki musze faktycznie jakos umiej臋tnie zamaskowa膰, mam juz druga propozycje, dziekuje i pozdr贸wka:))

      Usu艅
  11. Hortensje i dekoracje z nich przepi臋kne,szkoda,偶e u mnie nie chc膮 rosn膮膰.Bardzo lubi艂am pra膰 w pralce wirnikowej,nic mi w niej nie zafarbowa艂o. Tak膮, mniejsz膮 mia艂am kupion膮 do pieluch i dzieci臋cych rzeczy, u偶ywa艂am j膮 dot膮d,a偶 nie wybuch艂a. Mi艂ego prania,chyba tak,jak ja,lubisz to zaj臋cie.Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. U mnie na strychu jeszcze jest taka wirnikowa Romo-czeska, trzymam w razie awarii automatu:)) Mam nadzieje,偶e 偶adna nie wybuchnie:) Ca艂usy:)

      Usu艅
  12. piekne dekoracje, cudowny klimat... :)
    ja te偶 zdecydowanie wol臋 blogowanie od pokazywania samych zdj臋膰 :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuje bardzo i mi艂o to s艂ysze膰....pozdrawiam:)

      Usu艅
  13. Ach, u Ciebie to zawsze jest taki niesamowity, sielski klimat! Zawsze warto do Ciebie zajrze膰, nacieszy膰 oko :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Fajnie Agieszko,偶e zagl膮dasz i casem cos skrobniesz...ja u Ciebie podziwiam niezwyk艂e dekoracje:))

      Usu艅
  14. Pi臋kne masz hortensje i umiesz je fajnie wykorzysta膰. Wspania艂e bukiety.Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje ALu, nie wyobra偶am sobie nie zrobic cos z ususzonych kwiat贸w , mam to od lat:))

      Usu艅
  15. hortensje to jedne z moich ulubionych kwiat贸w i choodz ja osobiscie do nich nie mam reki bo na balkonie nigdy mi nie przetrzymuj膮 za to jak posadzi艂am je pod blok to pieknie sie rozros艂y w tym roku posadzi艂am kolejny krzaczek. hortensja czeg贸lnie ta kolorowa jest wymagajajaca lubi duzo wody i nie lubi pe艂nego nas艂onecznienia. Mnie tez namawiano na instagram ale ja jakos nie mam przekonania mimo ze nie jestem typem wylewnym i tak duzo i 艂adnie nie pisz臋. Pozdrawiam weekendowo :D

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. MAm w艂asnie r贸偶ow膮, przesadzona w odwpowiednie miejsce, ale chyba nic z niej nie b臋dzie ( w sensie kwitnienia:))bo nie ma p膮k贸w na przysz艂y rok....pozdrawiam i ide w odwiedziny:))

      Usu艅
  16. Wspania艂y klimat!Pozdrawiam bardzo serdecznie -Gosia :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuj臋 za odwiedziny mimo wielkiego zaangazowania w swoje pasje. Pozdrawiam:))

      Usu艅
  17. Z t膮 girland膮 na kablach jest niebanalnie a poza tym u Ciebie jest zawsze tak swojsko i przytulnie! Moje hortensje w tym roku zmarz艂y i nie mia艂y tylu kwiat贸w jak zwykle,za to jedna chcia艂a chyba to nadrobi膰 i wyczarowa艂a tylko jeden, ale ogromny. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Tak, nieraz hortensja wystrzeli z ogromym jednym lub kilkoma kwiatami, nie wiem od czego to zale偶y ,a le mi sie podoba:))CA艂usy:)

      Usu艅
  18. Pi臋kne ozdoby z hortensji. Tak膮 pralk臋 jeszcze mam w piwnicy a 偶al wyrzuci膰.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 Tereniu, stare relikty wracaja do 艂膮sk...chociaz na prezentacj臋:))

      Usu艅
  19. Masz talent do tworzenia kwiatowych dzie艂 !! Kula z hortensji przepi臋kna, hortensja w ogrodzie tak偶e bajeczna !! Zdoby艂a艣 fantastyczne 艂upy !! Frania po moich rodzicach niestety wyl膮dowa艂a na z艂omowisku ale uda艂o mi si臋 przechwyci膰 i zatrzyma膰 tar臋. Zajmuje zaszczytne miejsce w ogrodzie jako dekoracja !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsu艅
  20. Cuda wyczarowa艂a艣 z kwiat贸w! Podziwiam i troszk臋 zazdroszcz臋 Ci hortensji. U mnie na balkonie hortensje bardzo kr贸tko wytrzymuj膮. Kupuj臋 wi臋c na bazarze i ciesz臋 oczy dok膮d tylko si臋 da, a potem kupuj臋 suszone. Dzi臋ki za polecenie ksi膮偶ek, pewnie po nie si臋gn臋. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsu艅
  21. Uwielbiam hortensje:) Twoje ozdoby wygl膮daj膮 przepi臋knie:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsu艅
  22. Hmmm Bea...od czego zacz膮膰;) Widz臋, 偶e mamy podobny gust czytelniczy, bo te偶 bardzo lubi臋 Musso o Ho艂owni臋. A tematyka Bliskiego Wschodu mnie intryguje, ciekawi i niepokoi.
    Girlanda wykonana przez m臋偶a BOSKA! I Kochana...jak mnie rozczuli艂a艣 Frani膮...oj, 艂ezka si臋 kr臋ci w oku. Dzi臋kuj臋 za to wzruszenie. 艢ciskam:)))

    OdpowiedzUsu艅
  23. Jestem oczarowana hortensjami i wszystkimi Twoimi aran偶acjami...tym bardziej, 偶e sama na tym polu nie przejawiam 偶adnych talent贸w.
    A pranie z Frani zachwycaj膮ce.
    Niestety nie znam autor贸w, kt贸rych wymieni艂a艣 a do Ho艂owni jako艣 trudno mi si臋 przekona膰.
    Jestem tu bardziej tradycyjna.

    OdpowiedzUsu艅
  24. Hortensje s膮 cudne! Ja dopiero zaczynam przygod臋 z tymi pi臋knymi kwiatami, ale mam w pami臋ci kolorowe ogrody w jednej z nadmorskich miejscowo艣ci, do kt贸rej przyje偶d偶am prawie co roku (od hmmm...20 lat :)...)
    Zaczynam te偶 przygod臋 z blogiem. Cho膰 nosi艂am si臋 od dawna z takim zamiarem, to musia艂am "dojrze膰" ;). Faktycznie facebook i inne media spo艂eczno艣ciowe skrad艂y ludzi, ale ja wol臋 pisa膰 :)... Zapraszam wi臋c do siebie :), do naszego domu pe艂nego mi艂o艣ci na domowelove.log.pl
    I ksi膮偶ki te偶 uwielbiam czyta膰 :)! I Szymona Ho艂owni臋 bardzo sobie ceni臋 :).
    Pozdrawiam cieplutko i jesiennie, czyli kolorowo :)!
    Ania

    OdpowiedzUsu艅
  25. 艢wietnie napisany artyku艂. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsu艅

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...